Svenska modeföretaget Happy Socks presenterar stolt sitt samarbete med världsberömda fotografen David LaChapelle, känd för sin provokativa stil.
Inför detta samarbete valde Happy Socks en strategi som skulle göra de flesta inom marknadsföring nervösa: David LaChapelle fick en så kallad “Carte Blanche” – friheten att göra precis vad som helst.
“Vi ville samarbeta med David LaChapelle eftersom vi verkligen älskar hans bildspråk och att sätta gränser för hans kreativitet skulle gå emot allt vi tror på” säger Viktor Tell, Creative Director på Happy Socks. “Vi känner att det här samarbetet verkligen visar vilka vi är och vad vi tror på.
Kreativitet handlar om att kunna flytta gränser, släppa på reglerna och lita på sin intuition. Och det är något som vi ingjuter i allt vi gör” fortsätter Mikael Söderlindh, Happy Socks VD.
Den 1:a november presenterades David LaChapelles tolkning av Happy Socks: En serie om 9 sprudlande färgglada fotografier med attityd – eller som David själv uttrycker det “This colorful shoot was really dictated by the socks”.
Till kampanjen hör också David LaChapelles 9 minuter långa video som berättar en mycket speciell historia om Happy Socks.
Källa: Happy Socks.