Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

H&M tar upp kampen mot aids med festivalkollektion

Foto: Wikimedia

Den 20 maj lanserar H&M sin tredje Fashion Against aids-kampanj. Den här gången står musikfestivaler i fokus.

Klädkedjan har tagit fram en festivalkollektion som börjar säljas i butikerna i maj.

Kollektionen omfattar inte bara kläder utan allt som gör festivalupplevelsen komplett. Där finns accessoarer som tält och sovsäck.

25 procent av försäljningspriset går till projekt som syftar till att öka ungas medvetenhet om aids.

– Det är oerhört viktigt att fler människor blir medvetna om problemen med HIV och aids. Vi vill delta i kampen mot sjukdomen genom att bidra med en del av intäkterna från den här kollektionen, säger chefsdesignern Ann-Sofia Johansson i ett pressmeddelande.

Det är tredje gången som H&M driver en Fashion Against aids-kampanj. Hittills har 30 miljoner kronor samlats in.

De organisationer som fått ta del av pengarna är Designers Against Aids, YouthAids, MTV Staying Alive Foundation och FN:s befolkningsfond UNFPA

KällA; HM