Det rosa q-handelsbolaget besitter mängder av data och når idag över 90 procent av alla svenskar. foodora kan därmed väldigt snabbt se trender, vilka varor eller produkter som växer i popularitet.
Förra året såldes två pizzor i sekunden på nyårsdagen, en siffra som nu kommer dubbleras. De fem populäraste pizzorna som svenskarna väljer är: Kebabpizza, Vesuvio, Hawaii, Capricciosa och Margherita.
– Svenskarnas behov av snabba hemleveranser ökar, en trend som vi ser i hela landet. Därför känns det extra roligt att vi kan svara upp mot det behovet även på nyårsdagen, säger Hans Skruvfors och fortsätter;
– 2020 sålde vi en pizza i sekunden den 1 januari, året därefter två stycken i sekunden, i år kommer det blir fyra stycken enligt vår prognos. Vårt hjärta i bolaget är snabb leverans, det kan vi väldigt bra och vår solida infrastruktur klarar att växla upp och mer därtill även på den internationella pizzadagen, avslutar Hans Skruvfors, vd och koncernchef foodora.
Totalt finns över 11000 restauranger samlade på handelsplattformen.
Källa: foodora
Foto: foodora